برخی نکات جدید درباره زیرسازی نصب کفپوش pvc

چسب خمیری سرامیک
642

برخی نکات جدید درباره زیرسازی نصب کفپوش pvc

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاهها موردی را درباره زیرسازی جهت نصب کفپوش pvc مطرح کرده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر علاقمندان هم مفید باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک می گذاریم.

پرسش :

سلام. وقت بخیر.
ممنون از مطالب کاربردی سایتتون.
در نظر دارم کفپوش پی وی سی برای منزل تهیه کنم.کف سرامیک هست ولی با توجه به توضیحاتتون ولزوم کف سازی، این کار ممکن نیست. چون احتمال سرایت رطوبت به سقف طبقه زیرین به خاطر وجود آب هستش وانجام این کار مستلزم پرداخت خسارت.
لطف کنید راه حلی ارائه کنید که کفپوش به زیبایی وبدون خسارات بعدی نصب بشه.

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از اظهار لطف جنابعالی,

متاسفانه قدری سوال گنگ است و متوجه نشدیم نگرانی شما از بابت چیست ؟ معمولا نشت رطوبت به طبقات پائین تنها مربوط به مواقع استفاده از ملات بنائی برای کف سازی در طبقات بالاتر است. البته در این موارد نیز راهکارهائی وجود دارد و میتوان با تمهیداتی مانع نشت رطوبت به طبقات پائین تر شد.


عموما چسب های خمیری که برای نصب سرامیک استفاده میشود, تا حدودی عایق رطوبت نیز می باشند.

اما در اینجا نه نیازی به جمع کردن سرامیک کف هست و چیزی بنام کف سازی نیز مطرح نمی باشد. اگر سرامیک کف صاف و بدون پستی و بلندی باشد ( که به احتمال زیاد هم چنین است ) برای زیرسازی نصب کفپوش pvc , تنها به بندکشی نیاز است. از آنجا که عموما بند تایل های سرامیک و کفپوش pvc ناهمخوانی دارد, هدف از بندکشی آنست که در درازمدت بند سرامیک روی کفپوش باصطلاح جا نیندازد.

از سوی دیگر ممکن است سرامیک کف در جاهائی دچار کمی نشست, شکست و قدری ناصافی باشد. در این صورت برای ترمیم این قسمتها تنها از نرمه سیمانکاری استفاده میشود که ربطی به زیرسازی سرامیک ندارد و باعث نشت رطوبت به آپارتمان زیر واحد شما هم نمی شود.

در مورد نحوه آماده کردن نرمه سیمانکاری و نیز استفاده از آن, قبلا یادداشتهای متعددی در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده که از طریق بخش ” جستجو ” در دسترس است.


برخی از نصاب های کفپوش بجای نرمه سیمانکاری با چسب بتون, از ترکیب مِل و چسب چوب استفاده میکنند که اصولی نیست.

متاسفانه بسیاری برای این بخش از کار نصب کفپوش pvc نیز از نصاب های زحمتکش انواع کفپوش یا لمینیت استفاده میکنند. اینگونه تداخل ها در امور فنی, چه بجهت صرفه جوئی مالی یا زمانی و غیره, به مصلحت نیست و از قدیم گفته اند که هر کس را بهر کاری ساخته اند !

ضمنا برای تشخیص میزان ناهمسطحی کف, آسانترین راه استفاده از ریسمان کار می باشد. البته اهل فن بدین منظور از دستگاههای ترازیاب لیزری استفاده میکنند که هم آسان و دقیق تر است. در این مورد نیز مطالب چندی در سایت پیش تر منتشر شده است.


از جمله موارد استفاده فراوان ترازیاب های لیزری در کاشی کاری است.

بسیار خوشحالیم که قبل از هر تصمیم و اقدام عملی, ابتدا روی به مطالعه در این زمینه آورده اید. عمده ترین هدف ما نیز از راه اندازی سایت فنی- تخصصی ” بهفرم کفپوش “, ارتقاء سطح عمومی دانش در کلیه زمینه های مرتبط با زیرسازی, نصب و نگهداری انواع کفپوش های ساختمانی است.

اما به هر جهت توصیه ما آنست که قبل از هر اقدام عملی, نخست با یک بنای ساختمانی خبره مشورت کنید که اطلاعات معینی در زمینه نصب کفپوش pvc هم داشته باشد. بناهائی که دید لازم در این زمینه ندارند, آنچنان که باید و شاید برای ترمیم و زیر سازی نصب این نوع کفپوش مناسب نیستند.

البته مناسبترین روش, همکاری یک نصاب حرفه ای کفپوش و بنای ساختمانی در چنین موارد است. اما معمولا در میان استادکاران فنی ایران چنین همکاری خیلی رواج ندارد و یافتن چنین علاقمندان به همکاری چندان هم ساده نیست ! ؟

موفق و پیروز باشید.

یکی از بخشهای دستگیر و بسیار فنی در نصب انواع کفپوش, مربوط به زوایا و کنج های هر فضا است. ویدئو پیوست روش کار یک نصاب حرفه ای پارکت لمینیت در این قسمتها را بنمایش میگذارد :

https://www.instagram.com/p/CFkY1cmo0Ju/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.